AUTO-ELMIR, 81-010 Gdynia ul. Żwirowa 48 | Telefon: 797 831 339 | e-mail: biuro@bezlakierowania.pl | Kompleks warsztatów Auto-Szpak | Poniedziałek-Piątek 9:00-16:00

81-010 Gdynia ul. Żwirowa 48

Telefon: 797 831 339

e-mail: biuro@bezlakierowania.pl

Kompleks warsztatów Auto-Szpak

Poniedziałek-Piątek 9:00-16:00

PROSIMY O KONTAKT PRZEZ PRZYJAZDEM, BO NIE ZAWSZE JESTEŚMY NA MIEJSCU.
Metody naprawy
Pierwsza metoda to masowanie blachy za pomocą narzędzi specjalnie do tego celu wykonanych z odpowiednich gatunków stali, narzędzia te potocznie nazywa się heblami. Nazwa "hebel" pochodzi z języka niemieckiego i w dosłownym tłumaczeniu znaczy "dźwignia". Naprawa jest metodą inwazyjną i polega na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. Podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, ale musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.


Druga metoda, tzw. "na klej", jest bezinwazyjna i polega na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych dla hebli miejscach lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody pierwszej.



Najważniejsze elementy technologii
W obu przypadkach ważnym elementem naprawy jest światło. Stosuje się tu lampy o specyficznych właściwościach świetlnych. Najważniejszym elementem obu technik jest człowiek. To właśnie od umiejętności technika usuwania wgnieceń zależy na ile dokładnie i sprawnie naprawa zostanie przeprowadzona, kwalifikacje i doświadczenie są w tym procesie bardzo ważne.

Narodziny technologii
Technologia ta narodziła około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało jakoś usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii.

USA i Europa
W 1983 roku w Stanach Zjednoczonych powstała firma Dent Wizard, która jest obecnie największą na świecie firmą świadczącą usługi usuwania wgnieceń i zatrudniającą ok. 1400 pracowników (stan na rok 2008) i działającą na terenach obu Ameryk i Europy. W połowie lat 90. w Niemczech powstały pierwsze firmy zajmujące się tą technologią, głównie oferujące swe usługi ubezpieczycielom, którzy zawsze szukają metod jak najtańszego usunięcia szkód, które w przypadku gradobicia w miejskich aglomeracjach liczone są nawet w milionach.

Polska
W Polsce metoda pojawiła się stosunkowo niedawno. Początki nowego wieku to również początki tej technologii w Polsce, przybyła ze Stanów Zjednoczonych i Niemiec. Największy wkład miała tutaj firma Douteil, która w poszukiwaniu tańszej siły roboczej, bardzo potrzebnej głównie w sezonie gradowym, otworzyła dwie filie w Polsce. Stąd też najłatwiej o fachowców na Śląsku, gdzie firmy te maja swoje siedziby i gdzie GM produkuje swoje samochody, w którym to zakładzie również wykorzystywana jest ta metoda.

Narzędzia używane do naprawy, wykonane ze specjalnej stali "heble" lub inaczej "łyżki", którymi wypycha się blachę, zostały zakupione i sprowadzone od najlepszych producentów w Stanach Zjednoczonych. Jakość ich wykonania ma zasadnicze znaczenie w procesie naprawy, poniewaz są to prace wymagające wielkiej precyzji. Pistolety do kleju, kleje, specjalne młotki są także zakupione w USA.

Zalety
  • Oszczędność pieniędzy - koszt naprawy danego elementu jest około 50% niższy od tradycyjnej metody klepania, szpachlowania i lakierowania.
  • Oszczędność czasu - 90% napraw wykonywanych jest w ciagu jednego dnia, czas naprawy jednego wgniecenia waha sie od 30 minut do 3-4 godzin w zależności od wielkości i stopnia trudności.
  • Wyeliminowanie konieczności szpachlowania i lakierowania.
  • Auto po naprawie wygląda tak samo jak przed uszkodzeniem w związku z czym nie traci na wartości.
  • Mozliwość naprawy u klienta. Wprawdzie nie zawsze jest to możliwe ze wzgledu na zbyt duże i trudne technicznie do usuniecia wgniecenia, ale w wielu przypadkach TY możesz ogladać mecz lub pokaz mody, a ja w tym czasie naprawię Twoje auto pod Twoim domem.